24 Eylül 2009 Perşembe

Dolu Atışların Boş Tutuşları

Ne olduğunu, neden boş tuttuğumu anlatmaya pek niyetim yok. Onun için belki de hayatımda yazdığım en kapalı yazılardan birisi olacak ama boş tutmanın hissiyatı paylaşılmaya değer gözüktü gözüme. Ne de olsa koskocaman bir dolu atışı hiç yapan boş tutuş.
İstemek-biraz da azimle karıştırıldığından olsa gerek- elde etmenin ön koşulu olarak sunulur genelde. Hatta zaman zaman o kadar yüceltilir ki bu hissiyat başarısızlığın tek sebebi olarak sunulabilir. Başarının sadece "bireyin tatmin olması" olarak algılanması ise bu durumu meşrulaştıran en güçlü dayanak olur çoğu zaman. Tatmin olunan kaynağın özelliğini yitirip yerini başkası aldığında ise modern toplumun sıkça rastlanılan mutsuz insanları görülür olur her yerde.
Bu sefer yukarıda belirttiğim duruma düşmemek için istemekle başlamadım adım atmaya. Hatta alternatifli listem bile vardı. Tek noktada saplanmayacaktım. Yapmam gereken tek şey; alternatiflerin hepsini değerlendirip en iyisinin ya da en elde edebileceğimin peşinden gidip ona ulaşmaktı. Yukarıda saydığım adımları bir problemin çözüm basamakları olarak sunsam büyük ihtimalle hocalarımın büyük çoğunluğunun hoşuna giderdi.
Sayısal açıdan bakıldığında adımların %70'i başarıyla tamamlanmıştı. Sayıların duygusuz dünyasında oldukça büyük başarı ama bazen dünyayı döndürmeye yetmiyor. %70'lik bir ilerlemeyi dolu kabul etmek belki benim fazla iyimserliğimden ibaret bir durum ama kafamda hep dolu atış yaptığım fikri vardı.
Peki dolu atış bir anda nasıl boş tuttu? Hem de hedefi tam cepheden gören dolu atış. O kadar basitti ki sadece gülümsedim. Bir anda bu kadar özelliğini yitirmesine saygı duyduğumu da söylemem gerekli. En az 2 haftalık uğraşmanın 2 saniyede yok olması sırasında ilk kez saygı, kıskançlık, batsın bu dünya ruh halini bir araya getirdim.
En sonda kafamı kaldırdığımda dünyanın kısayol tuşlarını üzerimde tekrar kullanmaya başladığı fikri oluştu. Evet dünya klavyenin başına geçip 2-3 tuşa basarak (tahmini 2 saniye bile sürmez) hayatımda yapmak istediklerimi içi boş istençlere dönüştürüyordu. Excel'de hemen hemen hiçbir kısayol tuşu kullanmayan ben ise boş boş klavyeden gelen komutları bekliyordum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder